Wielu z nas ciągle, jak mantrę powtarza hasła w stylu „nie mam czasu”, „pomógłbym Ci, ale wiesz, brak mi czasu”, „gdyby tylko miał więcej czasu” itp. Zdania tak popularne, że nie sposób się z nimi nie spotkać, a każdy z nas słyszy je pewnie kilka razy w ciągu dnia. Pytanie, czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, ile czasu tracisz na mówienie o tym, że…nie masz czasu? Na to pytanie z pewnością możesz odpowiedzieć sobie samodzielnie, ale z pewnością trochę tego będzie. Ciekawe badania z 2015 roku (dziś to prawie prehistoria, ale i tak wyglądają bardzo interesująco) mówią o tym, że pracownicy tracą 759 godzin rocznie na różnego rodzaju „rozpraszaczach” tj. telefon, kawa lub pogawędki w miejscu pracy. Sam powiedz, nie brzmi to dobrze. Nie będziemy skupiać się jednak na tym, jak marnować mniej czasu lecz na tym, jak wykorzystać pozostały zasób w najlepszy sposób. Do dzieła!

Ustal „realny” plan dnia.

Już o tym słyszałeś? Pewnie niejednokrotnie. Uwierz mi, też męczą mnie ciągłe historie w stylu PLANUJ! PLANUJ! PLANUJ!. Niemniej jednak, jest to (przynajmniej do dziś) najlepszy sposób na to, aby zapanować nad codziennym chaosem. Zamiast jednak snuć wielkie (nierealne) plany, oceń swoje możliwości. Nie wypełnia w 100% swojego kalendarza, bo z pewnością nie podołasz. Pozostanie tylko żal, rozczarowanie i obarczanie się winą za kolejną porażkę. Jeżeli uda Ci się wykorzystać 60% czasu na wykonywanie ważnych obowiązków w ciągu dnia chapeau bas.

Sam najlepiej wiem, jak ciężko utrzymać wysoką efektywność, więc określam swoje „godziny efektywności”. U mnie działa to rano, między 9-12 jestem naładowany energią i mogę spokojnie pracować. Z czasem moja efektywność spada i moje działania są mniej zadowalające (przepraszam szefie). Dlatego określ czas, kiedy twoja efektywność jest najwyższa i jak mówi Brian Tracy – połknij tę żabę!

Zapomnij o multitaskingu

Nie możesz oglądać ulubionego serialu i jednocześnie pisać artykuł na bloga (uwierz, próbowałem). Mówią o tym jednoznacznie badania przeprowadzone na Aalto University, w których badanym przedstawiano pięciominutowe filmy w dwóch opcjach – za pierwszym razem, kilka całych filmów, a za drugim 50-sekundowe fragmenty każdego z osoba. Wyniki wskazały jednoznacznie, że nasza pamięć lepiej radzi sobie z obejrzeniem całego firmy, niż kilku ich fragmentów w różnych odstępach czasu.

 

Deleguj

Powyższe badania mogą, podważyć technikę POMODORO, która polega na cyklicznym uczeniu się (najczęściej 25 minut nauki, 5 minut przerwy). Warto zauważyć jednak iż badacze nie wskazali, że musimy bez przerwy pracować z jednym zagadnieniem. Skupili się bardziej na tym, aby nie skakać po tematach. Moim zdaniem jednak, każdy z nas może pracować na swój sposób – rada. Sprawdź, która metoda jest Ci bliższa.

Kiedy na twoje barki spada zbyt wiele zadań, twój mózg się blokuje i nie potrafi spokojnie pracować. Obciążając swoją „pamięć RAM” nie szkodzisz tylko sobie (w kwestii zdrowotnej), ale również wykonywanym obowiązkom. Chyba każdy z nas zetknął się z sytuacją, gdzie w drodze to pracy lub w niedzielny wieczór łapał się za głowę z myślą o natłoku czekających zadań. Takie podejście działa destrukcyjnie na nasz układ nerwowy. Dlatego zamiast brać na siebie wszystkie obowiązki, porozmawiaj z kolegami lub z szefem i ustal co jest Twoim priorytetem. Jeśli na czas nie zrzucisz z siebie ciężaru zbyt dużej ilości zadań, albo się wypalisz albo skończysz u psychiatry. Wybieraj.

Jeżeli pracujesz na etacie jestem przekonany, że żadnej z powyższych punktów Cię nie zaskoczył. Ważne jednak, żeby poza przytakiwaniem i mówienie „tak, to prawda też tak mam” wziąć się do roboty. Przed Tobą prawdopodobnie jeszcze wiele lat pracy. Nie zmarnuj tego czasu, dosłownie!

Napisz Komentarz

CONTACT US
221, Mount Olimpus, Rheasilvia, Mars,
Solar System, Milky Way Galaxy
+1 (999) 999-99-99
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3Lmdvb2dsZS5jb20vbWFwcy9lbWJlZD9wYj0hMW0xOCExbTEyITFtMyExZDYwNDQuMjc1NjM3NDU2ODA1ITJkLTczLjk4MzQ2MzY4MzI1MjA0ITNkNDAuNzU4OTkzNDExNDc4NTMhMm0zITFmMCEyZjAhM2YwITNtMiExaTEwMjQhMmk3NjghNGYxMy4xITNtMyExbTIhMXMweDAlM0EweDU1MTk0ZWM1YTFhZTA3MmUhMnNUaW1lcytTcXVhcmUhNWUwITNtMiExc2VuITJzITR2MTM5MjkwMTMxODQ2MSIgd2lkdGg9IjEwMCUiIGhlaWdodD0iMTAwJSIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIHN0eWxlPSJib3JkZXI6MCI+PC9pZnJhbWU+
Thank You. We will contact you as soon as possible.
ARE YOU READY? GET IT NOW!
Increase more than 500% of Email Subscribers!
Your Information will never be shared with any third party.
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
Turpis dis amet adipiscing hac montes odio ac velit? Porta, non rhoncus vut, vel, et adipiscing magna pulvinar adipiscing est adipiscing urna. Dignissim rhoncus scelerisque pulvinar?
ZAPISZ SIĘ NA NEWSLETTER
Pobierz darmowe e-booki!
Zapisz się na newsletter, a na starcie otrzymasz zestaw 3 Ebooków, które pomogą ci znaleźć swoje miejsce na rynku pracy, napisać dobre CV oraz konstruktywnie przekazać feedback.
Find us in social networks:
Subscribe Now
This is Photoshop's version of Lorem Ipsum. Proin gravida nibh vel velit auctor aliquet. Aenean sollicitudin,sedisina
2016 (C) All rights reserved.
POBIERZ DAROMOWE EBOOKI!
Zapisz się na newsletter, a na starcie otrzymasz zestaw 3 Ebooków, które pomogą ci znaleźć swoje miejsce na rynku pracy, napisać dobre CV oraz konstruktywnie przekazać feedback.
2016 (C) All rights reserved.